Alla inlägg under februari 2012

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 25 februari 2012 13:47

Jag pluggar, har gjort det hela dagen.. ^^ 

Fast jag har varit på RRK & hämtat en Grönt kort kurs bok som jag ska läsa lite i (; 

Imorgon blirre GHS! Så kommer inte blogga då tyvärr ^^ 

Lisa bloggar säkert ikv. : )

Får se vad jag gör, vi får nämligen gäster! :)


Ska spana efter ett par snygga ridstövar imorgon :D Måååste ha ett par :) hehe :D

kram clara

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 24 februari 2012 14:22

Snart slutar vi, då ska jag dra till stallet & rida Cirkus på ängen :) Han har stått i 3 dagar nu så jag kommer seriöst säkert åka av!!! :D 


kram clara

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 24 februari 2012 09:03

Ja, orkade inte skriva om ridningen igår efter jag kom hem! Snackade med Jennie igen<3 :) 

Men banan var helt isfri och jag var jätte hoppsugen men då ville inte Tyra hoppa.... Har inte hoppat på över 2 månader :(:( 

Men iaf det blev tempoväxlingar var ganska kul! :) Dompe behöver verkligen träna på de!! Han blir så jävla stark! Vill köpa en martingal till honom i hoppningen för han bara drar iväg! *MORR* 


Först körde vi självständigt volter och fyrkantspår, red ena långsidan sedan in på ändvolten sedan långdsidan och in på ändvolten igen osv. osv. osv. 

Duktig! Man han har en tendens att bli förställd på volterna. Så övade mkt på det o att få honom lösgjord. Det gick sådär med formen.. 

Sedan skulle vi öka/minska galoppen o traven, gick la sådär men tillslut gick det bättre! :) Men han drav verkligen som S A T A N !!!! 

Efter lektionen så fixade jag iordning Dompe oså! :) 

<3

Nu kommer Ölle så måste sluta!

Kram LisA<3

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 24 februari 2012 09:03

Hej :) 

Tänkte berätta lite om mässan igår, det var jääättekul! Dom hade exakt hur mycket prylar som helst! Börjes var helt klart bäst :) 


Köpte ett träns till dompisen, säkerthetsgrimskaft, nyckelband, tobbe larsson produkter mm :) 

 Detta + lite till köpte jag också :) 

Har ni möjlighet och åka till mässan, åk dit, det är hur bra som helst!! :) 


Kram clara

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 23 februari 2012 18:00

Hej! Nu rider jag lektion uppe på backabanan för Jennie<3. Vi har nog precis kommit igång skulle jag tro. Jag ska ha min blåa outfit på Dompe<3 Blå huva, blått schabrak, blåa fleece lindor och mitt blå dressyr spö :) Snyggt!! :D 

Eftersom jag skriver på skoldatan nu så har jag inga bilder på Dompe, så jag kan inte ladda upp några på honom :( Men jag hoppas att Clara kanske kan hänga med och ta kort :) Men jag bloggar mer när jag kommer hem ;) 

Kram kram 

LisA <3

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 23 februari 2012 14:07

Detta får bli sista inlägget för dagen. För kommer inte orka blogga efter GHS, eftersom jag kommer hem vid typ halv 10 eller 10 ^^ 

Ska snart ha NO, vi ska fortsätta med det förbaskade grupparbetet...... åååh, orkar inte!! men måste :) 


jaja, ni får väl ha det gött sålänge <3


kram clara :D

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 23 februari 2012 14:00

Ska snart gå in på no- lektionen. Vi ska göra olika grupparbeten, våran grupp har om könssjukdomar yeyy!! :/ 

Sedan ska jag S K Y N D A mig hem som FAN. Mocka, fylla hö o kraft sedan fylla vatten. Sedan blir det ridlekktion för syrran!<3 Göööött!

Bloggar sen!

Kram

LisA<3

Av Clara Åberg & Celicia Johansson - 23 februari 2012 09:02

Hej jag typ försov mig imorse ;) Så ja fick lite bråttom. Sitter i skolan nu, ska snart ha so historia. Ganska skojj faktiskt :) Senare ska jag rida :) Gjort ett tidsinställt till det :) Fan om det regnar... :( Synd att Clara ska till HS, annars hadehon kunnat ta kort på mig till bloggen :) Hon kanske gör det på lördag ist :) 

Åh e sugen på drickan MER. :D Gooott! :D

Imorgon ska jag antagligen ha lektion för Clara o Hanna på ängen :) Clara ska rida Dennan, o Hanna Dompe! :D 

Nu kommer vår lärare snart!

Herååå, kram

LisA<3

Ovido - Quiz & Flashcards